Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBischoff, Paul J.; Anderson, O. Roger
TitelDevelopment of Knowledge Frameworks and Higher Order Cognitive Operations among Secondary School Students Who Studied a Unit on Ecology.
QuelleIn: Journal of Biological Education, 35 (2001) 2, S.81-88Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9266
SchlagwörterCognitive Processes; Cognitive Structures; Concept Formation; Concept Mapping; Ecology; Grade 10; Grade 9; High Schools; Science Education
AbstractInterviews 9th and 10th grade students (n=13) who studied an ecology unit and analyzed tape-recorded data for changes in organization of knowledge, represented by ideational networks and the development of higher cognitive operations. Provides insights into how students developed knowledge schemata, ideational networks, and the capacity to express ecological understandings using higher order cognitive operations over several weeks. (Contains 38 references.) (Author/ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Biological Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: